The Fall

Min gode venn Hans Petter er en stor fan av den britiske gruppa The Fall. De har inntil nylig framstått for meg som uoverkommerlige i og med at de har gitt ut et sted mellom 30 og 50 album og holdt et jevnt (?) kjør siden 1978. Jeg har imidlertid kjøpt enkeltsingler sporadisk samt de siste to skivene deres. Jeg hadde store forhåpninger til øyakonserten deres og de skuffet ikke der. Etter å ha fisket på Ebay en stund greide jeg å få tak i det som jeg har forstått er den ultimate samlingen, den 6doble (?) Peel-boksen deres. Nå har jeg høstferie og har fått tid til å sette den på. Glitrende førsteCD, Hip priest er et høydepunkt. Nå venter 5 til, men det kan hende barna må luftes innimellom.

4 kommentar to “The Fall”

  1. Tor Says:

    Fint å se at det blir musikkstoff her også, ikke bare subversiv raljering over bibliotek- og informasjonsvitenskap 🙂

  2. HPL Says:

    Når man starter en blogg, sier man ifra, Nils! Snublet over denne ved en tilfeldighet (og nei, jeg googlet ikke meg selv!) …
    Peel-boksen er knakende god. Jeg spiller ofte Strychnine og Blindeness. Bra musikk å ha i bilen.
    Og jeg har heller ikke alle skivene deres, bare så det er sagt.
    Men jeg har dokumentaren «The Wonderful and frightening world of Mark E. Smith» på DVD. Har du sett den?

  3. Nils Says:

    Hei Hans Petter! Nei, jeg har ikke sett den dokumentaren, men takk for tipset! Jeg skal kjøre til Kongsvinger i dag, kanskje ungene skal få gleden av å høre Fall og Ubu!

  4. HPL Says:

    Jeg kan jo prøve å brenne et eks til deg på min relativt nye DVD-opptaker.
    Ser at MES har laget en miks til et radioprogram på BBC, og man kan si mye om fyren, men en som tar med Der Plan får absolutt stjerne i boka fra meg.
    God tur til Kongsvinger.
    Begynner å bli noen år siden jeg var der sist.

Legg igjen en kommentar

