Boring old fart

Hei! (lyden av ekko, Nils snakker utvilsomt til seg selv)

Mye å bruke tid på om dagen så denne bloggen lider. Jeg har imidlertid klart å skaffe meg billetter til to konserter i vår, mine tidligere omtalte gamle helter Pere Ubu kommer til John Dee 30. april og Blixa Bargeld skal holde soloforestilling på Fabrikken 1. mars. I og med at det skal mye til for at jeg klarer å somle meg til å gå på noen flere konserter i vår er dessverre betegnelse «boring old fart» velfortjent.

10 kommentar to “Boring old fart”

  1. HPL Says:

    Nils, vil bare påpeke at denne bloggen har 14 abonnenter, så du snakker nok ikke til deg selv.
    Prøv å ha en blogg med 5 abonnenter, du! 😉

    Har ikke fått somlet meg til å kjøpe Pere Ubu-billetter, og Blixa så jeg sist gang Einstürzende var i byen.
    Men vi bør vel komme oss på Øya, synes du ikke? Ser i Blabla at Roky Erickson kommer.

  2. Rocke-D Says:

    Jeg har mindre enn fem abonnenter til og med, men så kjedelig og navlebeskuende som min blogg reddes vel dens eksistens kun av prinsippet om ytringsfrihet.

    Jeg skal på konsert med Skambankt i kveld, det er musikk for bibliotekarer som kan sin Dewey.

  3. Nils Says:

    14 abonnenter? Himmel og hav.

    HPL: Roky Erikson er interessant, kanskje jeg satser på festivalpass i år…

    God konsert, Rocke-D!

  4. Vidar Ringstrøm Says:

    Siste konsert for min del var Pixies på Rockefeller i 1987 (?) …

    The Ex spiller samme dag som Blixa på fabrikken ser jeg. Har det skjedd noe med dem siden 12″ Gonna rob the spermbank fra 1983?

  5. Nils Says:

    Da var vi på samme pixieskonsert, men det må vel ha vært et par år senere, tror jeg. De hadde gitt ut Doolittle før konserten så det var sannsynligvis i ’89. The Ex har jeg ikke peiling på, hva sier dere andre 14?

  6. Vidar Ringstrøm Says:

    Hva som skjedde når på 80-tallet begynner å løse seg opp for meg 🙂 Men siden Nils har så bra oversikt:

    Når spilte Patrik Fitzgerald på Cafe Nordraak? Gjetter på ca 87 (en gang til)…

    Han spilte ihvertfall i Oslo 1984 iht bloggen: http://blog.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendID=57300118&blogID=234498177&MyToken=a5851ff4-2e5f-403d-bcf2-97e1f0827983

    Det var ikke den jeg var på.

  7. Nils Says:

    Uffda, jeg har ingen ønske om å framstå som orakel for åttitallets konserthendelser og har dessverre ingen svar på Fitzgerald-spørsmålet, annet enn at et googlesøk avslører at han spilte på Kroa i Bø 31. januar 1987: http://www.kroaibo.no/calendar.php?day=31&month=1&year=1987

  8. Vidar Ringstrøm Says:

    Feil Patrik 🙂 Det er 2 av dem …

  9. HPL Says:

    Var du på konserten med Blixa, Nils? Hvordan var det?

  10. Nils Says:

    Jeg er glad du stilte meg akkurat det spørsmålet, HPL! Kort oppsummert var det en god firer, men ikke noe mer. Konserten besto av at Blixa samplet sin (og publikums) stemme i utallige variasjoner og la lag på lag med lyd oppå hverandre. Han oppnådde å lage en *veldig* bra låt, noen som var bra og et par som var middelmådige.

    Tillegg: Han var veldig morsom, eksempel: han bygde ekstranummeret sitt på en sample oppå ordet «nynorsk» 😀

Legg igjen en kommentar

