Emnekart 07

Jeg var på konferanse forrige uke, Topic Maps 2007. Der ble det presentert mange forslag til nyttig bruk av emnekart, i f.eks. bekjempelse av terrorister og issmelting…

Det slår meg at det fortsatt er mye teknologi framfor ontologifokus på disse konferansene, som sikkert er resultat av mitt bibliotekfaglige fokus. «Alle» hevder at det er så vanskelig å få lagt inn metadataene (som vel er den ene av to særinteresser vi bibliotekarer har), så min oppfordring til meg selv og andre bibliotekarer må være å sørge for at denne dimensjonen blir bedre representert neste gang. La oss arbeide for et ontologitrack!

Legg igjen en kommentar

