David Weinberger og Alex Wright kommer til Norge

årets internasjonale emnekartkonferanse som holdes i Oslo 2.-4. april har de klart å skaffe et par godbiter som hovedtalere. David Weinberger, tidligere filosofiprofessor nå webguru som blant annet har skrevet boka «Everything is miscellaneous» og kjent som en veldig god foredragsholder er nok det største trekkplasteret. Jeg tror det vil bli like spennende å høre på Alex Wright – informasjonsarkitekt med bibliotekarbakgrunn som nylig utga «GLUT: Mastering information through the ages» til gode anmeldelser. Jeg regner med at begge bøkene dukker opp i postkassa i løpet av kort tid.

Steve Pepper vil antakelig holde den mest emnekartfokuserte hovedinnledningen, med den oppsiktsvekkende tittelen «Everything is a subject»!

I det hele tatt tror jeg dette blir en veldig spennende konferanse med mat for mange interessegrupper, emnekart har sterkt fotfeste i Norge, men den internasjonale oppmerksomheten er økende. Følg med på konferansens nettsider! Og: ja, jeg er selvsagt ikke nøytral siden jeg sitter i programkomiteen…

Legg igjen en kommentar

