Emnekart og bibliotek

Emnekartkonferansen TM2008 har et interessant program for bibliotekarer, i tillegg til en egen tutorial blir det interessante innlegg om sammenhengen mellom emnekart, Marc og FRBR. Jeg ser fram til å se praktiske eksempler på hvordan man kan ta i bruk emnekart i biblioteksammenheng. Som verktøy for kunnskapsorganisering har emnekart appellert til meg lenge, men jeg har ennå til gode å se noen reelle bibliotekapplikasjoner basert på standarden. Nå skal Sam Oh, Conal Tuohy og Alexander Johannesen delta på en egen sesjon om bibliotek og emnekart på årets konferanse. Der ser jeg for meg at det blir mulighet til å diskutere hvordan vi kan ta det i bruk for å håndtere våre metadata.  Er det noen gevinster for oss?

Legg igjen en kommentar

